طرز تهیه نان گاتا گردویی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 857
نویسنده : نوری

 

طرز تهیه نان گاتا گردویی طرز تهیه نان گاتا گردویی

امروز برای شما یک نان مخصوص ارمنی به نام نان گاتا در نظر گرفته ایم که شیرینی کمی دارد ولی در عوض دارای طعم فوق العاده و به یاد ماندنی است و از خوردن آن سیر نمی شوید. در ادامه طرز تهیه نان گاتا گردویی را برای شما دوستان از قسمت آموزش شیرینی پزی آماده کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه خمیر نان گاتا
آرد: ۵۰۰ تا ۵۵۰ گرم
شیر: ۱۲۵ میلی لیتر
کره: ۲۵۰ گرم
شکر: ۲۰ گرم
تخم مرغ: ۳ عدد
مایه خمیر: نصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر: یک چهارم قاشق چایخوری
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه نان شیرینی گاتا
سعی کنید چند ساعت قبل از شروع به پخت کره را از یخچال خارچ کنید تا به دمای محیط برسد. تخم مرغ، کره، بکینگ پودر، مایه خمیر، نمک و شیر را داخل ظرف می ریزیم و چند دقیقه به هم می زنیم تا کره خوب باز شود. سپس آرد الک شده را کم کم به این مخلوط اضافه می کنیم. سپس با دست هم می زنیم. اگر خمیر شل باشد مقداری آرد به آن اضافه می کنیم. روی تخته کار مقداری آرد می پاشیم و خمیر را به تخته آرد پاشی شده انتقال می دهیم و آن را به خوبی ورز می دهیم. پس از خوب ورز دادن خمیر آن را به یک ظرف تمیز منتقل کرده و دو ساعت استراحت می دهیم.

مواد داخل شیرینی گاتا:
آرد تفت داده شده: ۱۰۰ گرم
کره: ۱۷۵ گرم
شکر: ۶۰ گرم
دارچین، پودر هل، ادویه های مخلوط به میزان لازم
گردو و مغزجات دیگر به میزان لازم
طرز تهیه شیرینی گاتا
کره و شکر را با همزن برقی خوب بزنید تا سبک شود. آرد تفت داده شده را به آن اضافه کرده خمیر لطیفی به دست بیاید. سپس ادویه ها و گردوها را اضافه کرده و با دست هم بزنید. خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید. تکه ای از خمیر را برداشته و با وردنه صاف کنید به صورتی که نازک نشود، سپس مواد گاتا را روی آن ریخته و خمیر را تا بزنید. حال در ظرفی یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق شیر به خوبی هم بزنید و با قلم مو روی گاتا بزنید. می توانید گاتا را با قهوه یا چای نوش چان کنید. امیدواریم روش تهیه شیرینی گاتا ارمنی را به خوبی فرا گرفته باشید و آن را در منزل تهیه کرده و به همراه خانواده نوش جان نمایید.




مطالب مرتبط با این پست :

بهترین ها از دنیای دف نوازي و موسيقي سنتي، دنياي هنر و هنرمندان

شما از 1 تا 20 چه نمره ای به وبسایت میدهید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک 10 و آدرس plak10.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 






RSS

Powered By
loxblog.Com